Живописна Україна. Білгород-Дністровський
Чи хотіли б ви потрапити у минуле? Потрапити без складних механізмів і могутніх чарів? Це цілком можливо. Варто лише знати місця, де минуле готове відкрити двері допитливим і наполегливим. Недарма ж кажуть про деякі куточки, що там стоять свідки минулого, а час наче зупинився. До одного з таких місць ми з вами сьогодні і відправимось — на нас чекає Білгород-Дністровський.
Займається світанок нового дня, нічна прохолода починає відступати під невпинним «натиском» вранішнього сонця, і все довкола затягує густим туманом, що прийшов з вод Дністровського лиману. Тиша панує довкола, лише вода з легким шелестом омиває берег. Хвилі грайливо торкаються піску то тут, то там, заворожуючи і ніби ваблячи йти все далі…
І ти йдеш, майже блукаючи в тому тумані, коли він раптово розступається — і перед тобою постають міцні стіни та величні бастіони старої фортеці. Аккерман, немов видіння давнього вартового, стоїть над лиманом, як мовчазне нагадування про минулі віки.
А згадати дійсно є про що. І про грецьких колоністів, які заклали тут перше місто — Тіру; і про генуезців, які збудували тут частину сучасного форту — цитадель; і про часи підпорядкування Молдавському князівству й Османській імперії, яким довгий час належав замок, і про неодноразові зміни назви фортеці…
Вигідне розташування на перехресті торгівельних шляхів давало поштовх для розвитку міста, а разом з тим «росла» і фортеця — додавались нові укріплення, зводились стіни. І, врешті, постав могутній Аккерман, яким ми його знаємо: більше двох кілометрів високих мурів, над якими в небо здіймаються тридцять шість башт.
Одну з тих башт, що височіють над водою, зобразив у своїй роботі «Туманний ранок у Білгород-Дністровському» феодосійський майстер акварелі Володимир Кіркевич. У центрі композиції художник подає силуетне зображення фортеці на фоні неба, що візуально ділить роботу по діагоналі від нижнього правого кута вгору. Використання світлих сіро-блакитних тонів для більшої частини зображення створює ефект густого вранішнього туману. Глибину простору додають коричневі скелі та каміння на березі. Колорит роботи побудовано на поєднанні сіро-блакитного та коричневого кольорів.
Анна Фурса, наукова співробітниця
Тегі: акварель, графіка, пейзаж, українське мистецтво